שארינגאן - Sharingan

שארינגאן - Sharingan
השארינגאן היא המורשת הייחודית של בני שבט האוצ'יהא, וכן, כמו הביאקוגאן, טכניקת דוג'וטסו, אותה לומדים בני השבט בהמשך חייהם. מיקום השארינגאן הוא בעין. כאשר המשתמש אוגר כמות צ'אקרה בעיניו, הוא מסוגל להפעיל את השארינגאן. עין השארינגאן היא אדומה, וכן היא מכילה מספר אישונים, הנע בין 1-3.
יכולות השארינגאן רבות במיוחד, והמוכרת ביותר מביניהם היא היכולת להעתיק טכניקות נינג'וטסו, גנג'וטסו וטאיג'וטסו. מלבד המעלות הללו, השארינגאן אינו יכול ליפול לגנג'וטסו, יתרה מכך, הוא בעל היכולת להפוך אותו. כמו כן, שינובים השולטים היטב בשארינגאן, מסוגלים רק להביט אל תוך עיני היריב, וכך להכניס אותו לאשליה. רצוי לציין, כי מספר האישונים משפיע על השליטה בשארינגאן, ואף נותן ליריב לחזות מראש את מהלכי יריבו.
כאשר בוצע הטבח בבני שבט האוצ'יהא, נותרו רק שניים אשר החזיקו בשארינגאן; אוצ'יהא סאסוקה ואיטאצ'י. כמו כן, ג'ונין מקונוהא העונה לשם האטקה קאקאשי, מחזיק אף הוא בשארינגאן בעינו השמאלית, אותו הוא קיבל עם מות חברו, אוצ'יהא אוביטו. בנוסף, דאנזו החזיק בשארינגאן בעינו הימנית שהיה שייך במקור לאוצ'יהא שיסוי ועשר עיני שארינגאן נוספות שמושתלות בידו הימנית.
עם התפתחות העלילה, נחשפת דרגה נוספת לשארינגאן- "מאנגקיו שארינגאן". המאנגקיו שארינגאן מתעורר כאשר המשתמש חווה כאב נפשי רב, בדרך כלל כתוצאה ממוות של אדם קרוב. המאנגקיו שארינגאן ידוע גם כ"קליידוסקופ", ומופיע בצורה שונה אצל כל משתמש, לאור העובדה שכל הסתכלות על קליידוסקופ משנה את תבניתו.
ברגע שהשינובי מצליח להשיג את המאנגקיו שארינגאן, הוא בעל היכולת לבצע טכניקות ייחודיות, אשר דורשות שימוש בצ'אקרה מרובה. למרות זאת, שימוש יתר במאנגקיו שארינגאן יכול לגרום לעיוורון, וכן הכנסת האפלה אל עיני המשתמש.
אוצ'יהא מאדארה ואיזונה, אחים ובנים לשבט האוצ'יהא, הצליחו להעיר את המאנקיו שארינגאן. אולם בהמשך, מאדארה התחיל לאבד את מאור עיניו. בלית ברירה, מאדארה לקח את עיני אחיו, ואף שילב אותם עם עיניו. מאז אותו יום, חזר האור לחייו של מאדארה, וכן הוא חשף כי מות אחיו בוצע לטובת השבט בלבד. דרגה זו של השארינגאן קיבלה את השם "מאנגקיו שארינגאן נצחי". עתה כשאוצ'יהא סאסקה הגיע למצב של כמעט עיוורון והשתיל אף הוא את עיני אחיו גם הוא השיג את הדרגה הזאת. לאחר שחזר מן המתים חשף אוצ'יהא מאדארה שלאחר המאנגקיו שארינגאן הנצחי, עיני השארינגאן יכולות בסופו של דבר להתפתח לריננגאן. אך כדי להשיג עיניים אלו על המשתמש להחזיק בDNA של צאצאי הבן הצעיר (שבטי הסנג'ו והאוזומאקי למשל). מסיבה זו מאדארה הצליח להעיר את הריננגאן רק שנים אחרי שהשתיל בתוכו תאים של האשיראמה סנג'ו. מאדארה העביר את עיניו לנאגאטו עוד כשהיה צעיר, וכיום אוביטו מחזיק באחת מעיניים אלו.

 

טכניקות הייחודיות לשארינגאן:

מאגן: קאסגוי נו ג'וטסו - Magen: Kasegui no Jutsu
גנג'וטסו משתק המופעל כאשר נוצר קשר עין בין השארינגאן של המשתמש לאויב. הג'וטסו מכניס את האויב לאשליה שבה הוא נדבר בידי יתדות רבים, וכתוצאה מכך מרותק למקומו.
 


מאגן: קיוטן צ'יטן - Magen: Kyouten Chiten
טכניקת גנג'וטסו המאפשרת לבעל שארינגאן להפוך את הגנג'וסטו שהוטל עליו בחזרה אל המשתמש.
 


איזאנאגי – Izanagi
טכניקה אסורה בקרב חברי שבט האוצ'יהא. זהו למעשה גנג'וטסו המוטל על המשתמש, כלומר כל עוד הטכניקה פעילה כל פגיעה שהמשתמש חוטף לא משנה כמה היא חמורה הופכת לאשליה והמשתמש יופיע מחדש ללא פגע. אולם לטכניקה יש מגבלה, היא נמשכת רק לזמן קצר (בעזרת ניסויים שבוצעו עליו בידי אורוצ'ימארו דאנזו הצליח להאריך את הזמן הזה לכדקה) וכאשר היא מסתיימת אחת מעיני השארינגאן של המשתמש תעצם ותושבת באופן תמידי. אולם מאחר ודאנזו מחזיק בשארינגאנים מרובים על ידו הימנית הוא מסוגל להשתמש בטכניקה זו מספר רב של פעמים. חברי שבט האוצ'יהא אשר מחזיקים בDNA של הסנג'ו מסוגלים להשתמש בטכניקה לטווח אף יותר ארוך של למעלה מ5 דקות, אך עדיין במחיר עין אחת.



איזאנאמי – Izanami
הטכניקה המשלימה של איזאנאגי, אשר פותחה על ידי חברי שבט האוצ'יהא כדי לעצור שימוש מוגזם באיזאנאגי. טכניקה זו יכולה להיות מופעלת לאחר שהמשתמש והמטרה נמצאים בסיטואציה זהה פעמיים והיא למעשה לוכדת את המטרה ב'לופ' בין שתי הנקודות. המטרה תמשיך לחוות את אותם אירועים שהתרחשו בין שתי הנקודות שוב ושוב בלי לדעת שהם כלל לא אמיתיים. הטכניקה יכולה להגמר רק כאשר המטרה מפסיקה להאבק ומקבלת את ה'גורל' שנכפה עליה. כל עוד הג'וטסו פעיל המטרה תעמוד ללא תזוזה והופכת בנוסף פגיעה לטכניקות אחרות של המשתמש. איטאצ'י השתמש בטכניקה זו כדי לנטרל את קאבוטו על מנת שיוכל לגרום לו לשחרר את האדו-טנסאי. כמו איזאנאגי גם איזאנאמי מחייבת אובדן תמידי של עין שארינגאן אחת.


טכניקות הייחודיות למאנגקיו שארינגאן:

אמאטראסו - Amaterasu
טכניקה הנלמדת עם השגת המאנגקיו שארינגאן. טכניקה זו גורמת להופעת אש שחורה על המטרה שבה המשתמש מביט, אש זו לא ניתנת לכיבוי ובוערת למשך שבעה ימים ושבעה לילות. הטכניקה הזו אמנם עוצמתית וכמעט לא ניתן להתחמק ממנה אך היא גם צורכת כמו רבה של צ'אקרה מהמשתמש וגורמת לדימום בעינו.


טסוקויומי - Tsukuyomi
טכניקה המגיעה עם השגת המאנגקיו שארינגאן. ברגע ששינובי נופל לעיני המאנגקיו שארינגאן, הוא נכנס לעולמו של טסוקויומי, אל הירח. בעולם זה, יכול בעל המאנגקיו שארינגאן לשבור את נפשו של המשתמש, וכך יוצר אשליה הגורמת לסבל פיזי ונפשי ליריבו. בעוד שבעולם האמיתי הטכניקה תמשך שניות בודדות בלבד, בעולמו של טסוקויומי, הטכניקה תבוצע במשך 72 שעות. כמו אמאטראסו גם טכניקה זו צורכת כמות רבה של צ'אקרה לשימוש.


סוסאנו - Susanoo
סוסאנו היא טכניקה הנלמדת עם השגת שליטה בשתי עיני המאנגקיו שארינגאן. הסוסאנו הוא למעשה זימון עשוי צ'אקרה המכיל יכולות התקפה והגנה יעילות במיוחד, למרות העובדה שהוא שואב את כוח החיים של המשתמש בהדרגה. עד כה נחשפו בסדרה שלושה סוסאנו שונים: האחד שזומן על ידי איטאצ'י ,האחר שזומן על ידי סאסקה והאחד שזומן על ידי מאדארה.
נראה כי לסוסאנו מספר "שכבות" כאשר כל שכבה מקנה למשתמש הגנה חזקה יותר, השכבה בה מוצג הסוסאנו היא אינדיקציה למצב הצ'אקרה של המשתמש או לרמת השליטה שלו בטכניקה. השכבה הראשונה והבסיסית ביותר היא השלד של סוסאנו, בתחילה ניתן לזמן רק עצמות בודדות אך השלד כולו כשלעצמו מספק הגנה מרשימה. השכבה השנייה היא ה"עור" של הסוסאנו שלובש צורה יותר אנושית, ולבסוף כאשר רמת השליטה מלאה מתווספת השכבה השלישית שהיא מעין שריון בצורת שד. בנוסף נראה שיש שוני בין הסוסאנו של איטאצ'י לבין של סאסקה. בעוד שהסוסאנו של איטאצ'י דומה ללוחם, של סאסקה דומה יותר לשד, והוא מרושע ואפל יותר. כמו כן הסוסאנו של איטאצ'י מחזיק בשני נשקים ייחודיים – חרב טוטוסוקה שכל מי שהיא פוגעת בו נשמתו נלכדת בגנג'וטסו נצחי ומראת יאטה שזהו מגן המסוגל לחסום את כל המתקפות. יחד שני החפצים האלה יוצרים את ההגנה וההתקפה המושלמת. הסוסאנו של סאסקה לעומת זאת משתמש בחץ וקשת כדי לתקוף. הסוסאנו של מאדארה שונה משני אלו, בשלבו השני הוא נראה כיצור בעל ארבע ידיים ושני פרצופים התוקף בעזרת ארבע חרבות עצומות. הסוסאנו של מאדארה בשלבו הסופי נראה כסמוראי עצום מימדים בעל מספיק כוח לשטח רכס הרים.

  

קאמוי- Kamui
טכניקה הייחודית למאנגקיו שארינגאן של קאקאשי. זהו נינג'וטסו זמן-חלל המאפשר לקאקאשי ע"י התמקדות בנקודה מסוימת להעביר את העצם בו התמקד למימד אחר. בתחילה קאקאשי התקשה מאוד להשתמש בטכניקה והיא דרשה מיקוד למשך זמן ארוך אולם עם הזמן נראה שהוא מסוגל להשתמש בה מהר יותר ולהעביר חפצים גדולים יותר, לאחרונה קאקאשי אף הדגים את היכולת להעביר את עצמו למימד האחר ואף לשגר בחזרה עצמים שהעביר. טכניקה זו כמו טכניקות מאנגקיו אחרות דורשת כמות גדולה של צ'אקרה ולכן מעייפת את קאקאשי במהירות. אוביטו מחזיק בגרסא שונה של טכניקה זו, מאחר ולו עין המאנגקיו המשלימה את זו של קאקאשי. גרסא זו מאפשרת לאוביטו להעביר את עצמו, חלקים ממנו או כל דבר שבו הוא נוגע למימד אחר. אוביטו עושה בו שימוש במספר אופנים: הוא מסוגל להשתגר ממקום למקום או למימד האחר, כאשר הוא משגר את עצמו, גופו מסתחרר סביב המסכה ונעלם לתוך חור העין שבמסכה. אוביטו יכול גם לשגר כל דבר שהוא נוגע בו באותה צורה וכך נראה שהוא "שואב" את המטרה לחור המסכה שלו או בצורה הפוכה לשחרר דברים מן המימד המקביל ו"לפלוט" אותם דרך חור המסכה שלו. אולם השימוש העיקרי של הג'וטסו הוא כדי להמנע מזק. על ידי העברה של חלקי הגוף שלו הבאים במגע עם עצם אחר למימד המקביל טובי יכול להמנע מנזק כליל. כשהוא עושה כן, נדמה שאותו עצם או מתקפה "עוברים דרכו", אך כפי שקאקאשי הסביר הגוף הפיזי שלו כלל לא נמצא שם ולכן הוא אינו נפגע. לטכניקה שתי חסרונות: האחד הוא שאוביטו אינו יכול לקיים אינטראקציה כאשר הוא בלתי פגיע והופך פגיע ברגע שהוא מקיים מגע פיזי. החיסרון השני הוא שאוביטו יכול להשתמש בג'וטסו ברצף לא יותר מכ5 דקות.



אנטון: קאגוטסוצ'י - Enton: Kagutsuchi
טכניקה הייחודית למאנגקיו שארינגאן של סאסקה ובאמצעותה הוא מסוגל לשלוט בלהבות של אמאטראסו ולעצב אותן כרצונו.


 
קוטואמאטסוקאמי - Kotoamatsukami
טכניקה הייחודית למאנגקיו שארינגאן של שיסוי, שבה גם דאנזו יכול להשתמש הודות לעובדה שהוא השתיל את אחת מעיניו של שיסוי. בעוד שהעין השניה ניתנה לאיטאצ'י. קוטואמאטסוקאמי נחשבת לגנג'וטסו האולטימטיבי. הטכניקה מאפשרת לשתול הוראה בתת מודע של המטרה בצורה כזו שהמטרה כלל לא מודעת להיותה תחת ההשפעה ותתנהג כאילו אותה הוראה היא רצונה שלה עצמה.
הטכניקה כה עוצמתית שלאחר הפעלתה לא ניתן להשתמש בה שוב למשך עשור. בעזרת התאים של האשיראמה דאנזו הצליח להפחית את פרק הזמן הזה בצורה דרסטית כך שהוא מסוגל להשתמש בטכניקה פעם ביום.