נארה שיקאמארו - Nara Shikamaru

נארה שיקאמארו - Nara Shikamaru
נארה שיקאמארו הוא צ'ונין יוצא דופן. שיקאמארו הוא אדם עצלן במיוחד, ובדרך כלל מעדיף לנמנם מאשר להתאמן. אך זה לא ממש משפיע על האיכות שלו כלוחם. אמנם בהשוואה לשאר הצ'ונין בכפר, שיקאמארו לא חזק במיוחד, אך הוא אסטרטג פשוט מצוין. רמת ה-IQ של שיקאמארו פשוט מדהימה - מעל למאתיים נקודות. שיקאמארו אוהב לשחק במשחקי חשיבה כגון גו, שחמט ושוגי, מה שמפתח את רמת החשיבה שלו אפילו יותר.
לשיקאמארו יש יכולות ופוטנציאל ענקיים להיות מנהיג צבאי גדול. הוא יכול לחלק את התפקידים לכל אחד מחבריי הצוות אותו הוא מנהיג באופן אפקטיבי במיוחד, ובכך להשיג יותר תועלת מהכוחות והיכולות של חברי הקבוצה.



פרטים אישיים:
גיל - 16.
גובה - 170 ס"מ.
משקל - 53.4 ק"ג.

רקע:
החלק הראשון -
לראשונה שיקאמארו נראה במבחני הצ'ונין, בהם היה אחד מתשעת הטירונים יחד עם נארוטו, הינאטה ועוד...
בשלב הראשון ובשלב השני שיקאמארו לא הפגין כל כך הרבה יכולות מיוחדות. בשלב הראשון הוא קיבל עזרה מחברת הקבוצה שלו, אינו, שנכנסה לתוך התודעה שלו והעתיקה לתוך המבחן שלו את התשובות. בשלב השני לא הראו איך שיקאמארו וקבוצתו משיגים את המגילה הנדרשת. אך בשלב השלישי שיקאמארו הראה את היכולות האמיתיות שלו. בשלב השלישי של מבחני הצ'ונין, שיקאמארו היה צריך להילחם נגד טמארי, נינג'ה חזקה מאוד מכפר החול הנסתר. בקרב שלו, שיקאמארו הפגין יכולות אסטרטגיה מדהימות, ועמד לנצח את טמארי, אך לבסוף פרש מהקרב. למרות זאת, הוא בכל זאת עלה לדרגת הצ'ונין, בגלל שהקרב שלו היה פשוט מדהים.
לא עבר הרבה זמן, ושיקאמארו בדרגתו החדשה קיבל משימה - להחזיר את סאסקה, אשר ברח מהכפר. במשימה הזאת, שיקאמארו הנהיג צוות מארבעה אנשים - צ'וג'י, נג'י, קיבה ונארוטו. במשימה, שיקאמארו הפגין את יכולתיו במנהיגות (שיקאמארו חילק את התפקידים באופן יעיל במיוחד בין חברי הקבוצה והצליח להוציא אותם הרבה פעמים ממצבים קשים במיוחד, כמו למשל כשהם היו תקועים בתוך הטכניקה שג'ירובו יצר), וגם את יכולתיו החשיבתיים בזמן הקרב שלו נגד טאיויה.

חלק שני-
בחלק השני של הסדרה, נראה כי שיקאמארו לקח על עצמו תפקיד חדש- הוא הפך לאחד הבוחנים של מבחני הצ'ונין. תפקיד זה לקח לשיקאמארו המון זמן ורוב הזמן הוא היה עסוק בו, במיוחד בתקופה בה נערכו מבחני הצ'ונין.
לאחר זמן מסוים, שיקאמארו קיבל משימה, בה הוא, אסומה, קוטטסו ואיזומו היו צריכים לאתר את המיקום של האקאטסוקי שנכנסו לארץ האש בכדי ללכוד את בעל תשעת הזנבות. לאחר חיפושים ארוכים, סוף סוף שני האקאטסוקי נמצאו.
שני האקאטסוקי שחוללו כל כך הרבה הרס בארץ האש, ורצחו את צ'יריקו- אחד מעשרת שומרי ראש של הפיודל של ארץ האש היו הידאן וקאקוזו, שני אנשים אשר מתקרבים בכוחם לאלים בלתי מנוצחים.
הקרב היה קשה מאוד, שיקאמארו היה צריך להמציא תוכנית כדי לנצח בזמן לחץ גדול מאוד. על ידי האסטרטגיה היוצאת דופן שלו, שיקאמארו הצליח לנצח את הידאן. אך בכל זאת הידאן לא היה לבד בשדה הקרב. קאקוזו, שגם היה בסביבה חיבר את ראשו הכרות של הידאן בחזרה לגוף, ואז הידאן השלים את הטקס שלו- הרג את אסומה. שיקאמארו וחברי הקבוצה האחרים היו פשוט בשוק. עוד שניה, וגם הם היו חולקים את גורלו של אסומה, אך למזליהם, המנהיג של האקאטסוקי תיקשר עם הידאן וקאקוזו דרך התודעה וציווה להם לחזור למחבוא. מבואסים ולא מרוצים, אך בכל זאת, שני האקאטסוקי הסתלקו מהמקום.

לאחר המוות של אסומה, שיקאמארו, שאהב אותו מאוד התחיל לעשן מכיוון שעל ידי העישון, אסומה כאילו היה לידו, ותמך בו. שיקאמארו החליט לנקום. הוא, יחד עם חברי קבוצה 10 לשעבר- צ'וג'י ואינו, יחד עם קאקאשי יצאו לדרך.
לאחר קרב ממושך וקשה, שיקאמארו החליט כי ביחד, הידאן וקאקוזו הם פשוט בלתי מנוצחים. לכן, הוא החליט להפריד אותם. על ידי טכניקת הקאגה מאנה נו ג'וטסו, שיקאמארו תפס את הידאן בצלליו והפריד אותו משותפו. לאחר מכן, על ידי אסטרטגיה מדהימה שהייתה מתוכננת עד הפרט האחרון, שיקאמארו הצליח לנצח את הידאן ולקבור אותו לנצח בבור עמוק, מפורק לחלקים ובלי יכולת תזוזה כלשהי. בכך שהביס את הידאן, שיקאמארו נקם את מות אסומה, ורוח האש של הסנסיי שלו עברה אליו.
כאשר ג'יראייה מת, וכפר העלה הנסתר השיגו את הקוד שג'יראיה השאיר, שיקאמארו, אחרי מאמצים רבים הצליח לפענח אותו. "האחד האמיתי לא נמצא ביניהם" - זה היה הקוד המיסתורי שג'יראייה השאיר לגבי פיין. אחרי זה, שיקאמארו המשיך לחשוב למה בדיוק ג'יראיה מתכוון בקוד הזה. אך החשיבה העמוקה שלו הופסקה כאשר שמע רעש של פיצוץ מבחוץ. שיקאמארו מיד קפץ ויצא לשדה הקרב, בו אחת הגופות של פיין הרסה את אחד מבנייני קונוהא.
מאוחר יותר, בעת הקרב של נארוטו ופיין, שיקאמארו ואביו פוגשים באינואיצ'י ואינו, ומגלים על מותה של שיזונה. אינואיצ'י מבין שהאדם ששולט בגופות של פיין נמצא בסביבה, ויוצא עם שיקאקו לאתר אותו, בעוד ששיקאמארו נשאר מאחור, לאור פציעותיו מהפלישה. לבסוף, הג'וטסו של נאגאטו מחזיר את המתים בפלישה לחיים, ושיקאמארו נראה מאוחר יותר עם נארוטו ותושבי הכפר. מאוחר יותר, שיקאמארו נראה עם שאר השינובים מקונוהא, בעודו מבקש מסאקורה רשות להשאיר לקונוהא את הטיפול בסאסוקה, על מנת למנוע מלחמה עם קומוגאקורה. זאת מסרבת, ושיקאמארו מחליט לבקש את רשות נארוטו. לבסוף, סאקורה מחליטה לצאת במקומו לארץ הברזל, על מנת לדבר עם נארוטו.

סגנון לחימה:
לשיקאמארו יש את המנהג לשלב את האצבעות של שני ידיו במין סימן יד מוזר. ההרגל הזה עוזר לשיקאמארו להתרכז. כאשר שיקאמארו מתרכז ומתחיל לחשוב, בתוך הראש שלו עוברות 200 אפשרויות של תכנון מהלך מסוים, ו-10 אפשרויות לביצוע של מהלך מסוים. הכוח האמיתי של שיקאמארו הוא לבחור את ההמהלך המתאים והיעיל ביותר. המהלכים של שיקאמארו בדרך כלל לא צפוים ומתוחכמים, ואפילו היריבים הכי חזקים וחכמים יכולים ליפול לפח בפני האסטרטגיה המדהימה של שיקאמארו. רוב האסטרטגיות של שיקאמארו מבוססות על השליטה בצללים, אחת היכולות של שבט הנארה, אליו שיקאמארו משתייך. הטכניקה שבה שיקאמארו משתמש הכי הרבה פעמים במהלך הקרב היא "קאגה מאנה נו ג'וטסו". הוא נעזר באינטלגנציה הגבוהה שלו, ותופס את אויביו ברגע שהם לא מצפים להתקפה.
שיקאמארו אומנם חכם, אך יכולות הלחימה שלו לא גבוהות במיוחד. הוא בדרך כלל לא מסוגל להילחם בסגנון של אחד על אחד, וצריך תמיכה משותפיו כדי שיתנו לו זמן לתכנן את האסטרטגיה נגד האויב. למרות זאת, גם בקרב אחד על אחד אסור להמעיט בערכו של שיקאמארו. הוא יכול לבלבל את היריב, לגרום לו לחשוב שהוא מנצח, ואז לעשות את המהפך שישנה את הכל.

נינפו: קאגה מאנה נו ג'וטסו - Ninpou: Kage Mane no jutsu
הטכניקה הזאת מאפשרת לשיקאמארו להאריך את הצל שלו, ועם הצל לתפוס צללים אחרים. כאשר הצל של שיקאמארו והצל של היריב שלו משתלבים, שיקאמארו מקבל זמן מסוים של שליטה מוחלטת בתנועות של היריב. הזמן ששיקאמארו מחזיק את הקורבן שלו בצל שלו תלוי בעוצמה ובכמות של הצ'אקרה שיש לקורבן. ככל שיותר צ'אקרה יש לקורבן לעומת שיקאמארו, ככה לשיקמארו קשה יותר להחזיק אותו והזמן של הטכניקה מתקצר. יש לשים לב, שלא כמו העברת המוחות של שבט היאמנאקה, שיקאמרו לא מקבל שום נזק כשהוא פוצע את היריב. אלא אם כן הגורם הוא גורם חיצוני, מה שגורם לקורבן וכך גם לשיקאמארו נזק פיזי כמו שבירת אצבע או סיבוב מהיר של הצוואר.
בנוסף לכך, טכניקה זו נותנת לנינג'ה יכולת לפצל את הצל שלו בדרכים שונות, כגון גודל וצורה, דבר הנותן לו יכולת לקחת שליטה על יותר מבן אדם אחד, או להסתיר את הצל שלו בתוך צל אובייקט אחר ואז להפתיע את היריב. בנוסף, טכניקה זו משתמשת בצללים אחרים המופיעים על הקרקע כדי להגדיל את אורך המקסימום אליו יכול להגיע הצל.
טכניקה זו שמורה אך ורק לשבט הנארה, והיא שימושית ביותר לצורכי טקטיקה והפתעה.



קאגה קובי שיבארי נו ג'וטסו - Kage Kubi Shibari no Jutsu
טכניקת הקאגה קובי שיבארי זאת היא טכניקה שנובעת מטכניקת הקאגה מאנה. כאשר שיקאמארו תופס בצל שלו את הקרובן על ידי הקאגה מאנה, הוא יכול להוציא מהצל יד צל אשר יכולה לחנוק או לשבור את הצוואר של הקורבן. כלומר, יד הצללים הזאת פועלת בדיוק כמו יד רגילה.



נינפו: קאגה נוי - Ninpou: Kage Nui
אחרי ששיקאמארו מאריך את הצל שלו או כאשר הוא כבר תפס את קורבנו על ידי הקאגה מאנה, שיקאמארו יכול להפריד מהצל כמה קרני צל אשר יכולים לקבל צורה מוחשית ולדקור את האויב. הדקירה גם יכולה להחזיק את האויב בצורה יעילה יותר מאשר הקאגה מאנה יכולה לעשות זאת.



קאגה מאנה שוריקן נו ג'וטסו - Kage Mane Shuriken no Jutsu
הג'וטסו הזה משתמש בסכינים של אסומה, אותם שיקאמארו ירש מאסומה לאחר שהוא מת.
כאשר שיקאמארו מרכז בסכינים את הצ'אקרה, הם סופגים קצת מהצ'אקרה שלו, ובכך מקבלים את היכולות שיש לו. כלומר, הסכינים "יכולים לבצע" בדיוק את אותם הג'וטסוים אותם שיקאמארו יכול לבצע. על ידי זריקת הסכינים לשטח של האויב, שיקאמארו יכול לתפוס את האויבים בקאגה מאנה שמבוצע על ידי הסכינים כשהאויבים בכלל לא ציפו לכך.



קאגה יוסה נו ג'וטסו - Kage Yose no Jutsu
גרסה קצת שונה של ה"קאגה נוי". רק שבמקום ששיקאמארו ישתמש בקרן הצל כדי לדקור את היריב, הוא משתמש בה בכדי להזיז אובייקטים ממקום למקום.
בקרב, שיקאמארו הוביל את הידאן למקום אשר בו שיקאמארו עוד לפני הקרב השתיל פתקי פצצות עם חוטי ברזל. על ידי הטכניקה הזאת, שיקאמארו משך את חוטי הברזל יחד עם פתקי הפיצוץ אל הידאן, ובכך מנע ממנו לזוז, ולאחר מכן פיצץ אותו לחתיכות.